Documentacion: Attend User's Requests Mental Management

Descripcion: The agent mental state about the Attend User's Requests goal when it is terminated (satisfied or failed). It is used in the Goal Management.




Instancias de entidades de meta-modelo

EntidadEntidad del meta-modeloDocumentacion
UserSpeaker 
Agente  It represents the agent which manages the communications with the user through an interface. It is related with an UserDevice. 
(UserSpeaker ejecutor) 
AgenteConcreto   
Attend User's Requests Goal Failed 
EstadoMentalCondicionado  The Attend User's Requests goal has been failed. 
Attend User's Requests Goal Satisfied 
EstadoMentalCondicionado  The Attend User's Requests goal has been satisfied. 
Attend User's Requests 
Objetivo  Begin the actions requested by the user. This should be done avoiding as far as possible user's annoyance. 
MentalManager 
Rol  It makes the necessay actions over the agent mental entities to allow the cleaning of mental states and the maintaining of cyclic goals. 


UserSpeaker (Agente)

Propiedades:
IDUserSpeaker 
DescripcionIt represents the agent which manages the communications with the user through an interface. It is related with an UserDevice. 

Relaciones:
En el rolEn la relacion Otros extremos
RInstanciaDeD InstanciaDe 
Con los objetosEn el rol
(UserSpeaker ejecutor)  RinstanciaDeO


(UserSpeaker ejecutor) (AgenteConcreto)

Propiedades:
ID(UserSpeaker ejecutor) 

Relaciones:
En el rolEn la relacion Otros extremos
ATieneEstadoMentalOR ATieneEstadoMental 
Con los objetosEn el rol
Attend User's Requests Goal Satisfied  ATieneEstadoMentalDR
ATieneEstadoMentalOR ATieneEstadoMental 
Con los objetosEn el rol
Attend User's Requests Goal Failed  ATieneEstadoMentalDR
RinstanciaDeO InstanciaDe 
Con los objetosEn el rol
UserSpeaker  RInstanciaDeD
WFJuegaOR WFJuega
  • ID: 
  •  
    Con los objetosEn el rol
    MentalManager  WFJuegaDR


    Attend User's Requests Goal Failed (EstadoMentalCondicionado)

    Propiedades:
    IDAttend User's Requests Goal Failed 
    DescripcionThe Attend User's Requests goal has been failed. 
    Descripciongoal.state.equals("failed") 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    AContieneEntidadMentalOR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Attend User's Requests  AContieneEntidadMentalDR
    ATieneEstadoMentalDR ATieneEstadoMental 
    Con los objetosEn el rol
    (UserSpeaker ejecutor)  ATieneEstadoMentalOR


    Attend User's Requests Goal Satisfied (EstadoMentalCondicionado)

    Propiedades:
    IDAttend User's Requests Goal Satisfied 
    DescripcionThe Attend User's Requests goal has been satisfied. 
    Descripciongoal.state.equals("satisfied") 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    AContieneEntidadMentalOR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Attend User's Requests  AContieneEntidadMentalDR
    ATieneEstadoMentalDR ATieneEstadoMental 
    Con los objetosEn el rol
    (UserSpeaker ejecutor)  ATieneEstadoMentalOR


    Attend User's Requests (Objetivo)

    Propiedades:
    IDAttend User's Requests 
    DescripcionBegin the actions requested by the user. This should be done avoiding as far as possible user's annoyance. 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    AContieneEntidadMentalDR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Attend User's Requests Goal Satisfied  AContieneEntidadMentalOR
    AContieneEntidadMentalDR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Attend User's Requests Goal Failed  AContieneEntidadMentalOR


    MentalManager (Rol)

    Propiedades:
    IDMentalManager 
    DescripcionIt makes the necessay actions over the agent mental entities to allow the cleaning of mental states and the maintaining of cyclic goals. 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    WFJuegaDR WFJuega
  • ID: 
  •  
    Con los objetosEn el rol
    (UserSpeaker ejecutor)  WFJuegaOR